eFotbal premiership milujufotbal fotbal.hattrick.cz golfdigest probasket sportwin dokonalazena

Prodej aut v Česku? Podíl účelových registrací neustále roste

Autor:
Datum: 30. 9. 2014

Společnost MÉDEA RESEARCH zveřejnila detailní statistiky prodejů osobních aut i modelů jednotlivých značek v České republice za prvních osm měsíců roku 2014, očištěné od účelových registrací. Nejprodávanějšími značkami zůstávají Škoda a Hyundai.

Skutečné prodeje nových osobních vozů na českém trhu dosáhly za prvních osm měsíců letošního roku 109 480 vozů, což je o více než 16 000 vozů nižší počet, než uvádí veřejně dostupné statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA). Skutečné pořadí značek dle objemu prodejů dodaných na český trh vede Škoda (33 %) před Hyundai (11 %) a Volkswagenem (9 %). Podíl účelových registrací mírně narostl.

Mezi výrobce, jejichž statistiky jsou nejvíce zkresleny účelovými registracemi a jejichž reálné prodeje jsou tedy výrazně nižší, patří Seat, jehož prodeje jsou nižší o plných 67 %, Fiat s více než polovinou registrací, vykázaných účelově, a Ford s podílem 43 % těchto registrací. Volkswagen odsunuje jeho téměř pětinový podíl účelových registrací z místa dvojky českého trhu na třetí pozici, druhou reálně nejprodávanější značkou je Hyundai.

Mezi jednotlivými modely jsou účelovými registracemi opakovaně nejvíce zkreslovány prodeje Fordu Fiesta, Seatu Ibiza, Seatu Leon a Volkswagenu Golf a Polo. Nejprodávanějšími modely na trhu jsou vozy Škoda Octavia, Rapid, Fabia, Hyundai i30 a Volkswagen Golf.

Reálné prodeje nových vozů na českém trhu za období 01-08/2014 vypadají takto:

autoskoda_tabulka

-redakce-
(zdroj fotky: skoda-auto.cz)

Reklama


Komentáře


You must be logged in to post a comment Login

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace