Pogba se prý přiblížil přesunu do Realu Madrid. Má tam na něj čekat 355 milionů ročně
Záložník Manchesteru United Paul Pogba se podle zdrojů serveru Goal.com přiblížil vytouženému...
Pro mnoho evropských fanoušků se stal výlet na fotbalové mistrovství světa do Rio de Janeira adrenalinovým zážitkem hned od začátku. Prudká bouře u Frankfurtu nad Mohanem odklonila standardní transfer na letiště po celé Evropě, a tak nebylo divu, že fanoušci přilétali do centra dění přes Řím, Paříž, Amsterodam nebo Madrid. Až na výjimky se však do sobotního večera většina cestujících na místo určení dostala a vstup do finálové atmosféry byl fascinující.
Sobotní dopoledne bylo poznamenané deštěm a vyhlídky na modrou oblohu slibovala jen předpověď počasí dovezená ještě z Česka. Tmavá obloha a šedivý Atlantik nabízely pohled na vylidněnou Copacabanu, kde pouze projíždějící traktory urovnávaly kilometry písku a úklidové čety sbíraly odpadky a připravovaly plochu na večerní, pro Brazilce poslední, klíčový zápas. Vše ale teprve mělo přijít.
Procházka po čtyřkilometrové pláži zabere celé dopoledne a první pohledy na vzdálené Corcovado ujistí návštěvníka Ria, že skutečně je na tom správném místě. Koneckonců ne každému se během pobytu taková šance naskytne, obzvláště v takzvaném zimním atlantickém období. I z druhé strany se pomalu začaly objevovat obrysy vrcholku Sugar Loaf, dominanty centra Rio de Janeira. A zatímco se pomalu umoudřovalo počasí, pláže i ulice se postupně plnily, Rio začalo ožívat a připravovat se na večerní show.
Existují dvě možnosti, jak si užít fotbalové utkání v Riu. Extrémní zážitek nabízí místo přímo v oválu stadionu Maracaná, ale stejně dramaticky prožijete zápas i uprostřed FIFA Fan Fest na centrální pláži. Stovky příslušníků policie, speciálních ochranek a stevardů-organizátorů zajišťují pocit bezpečí a kontrola při vstupu do fan zóny je pečlivá. Vše, co člověk potřebuje, se totiž nachází vevnitř. Plnící se pláže, atrakce hlavních sponzorů a především uchvacující koncert brazilské hvězdy Anitty předznamenaly euforii, která měla začít zahajovacím hvizdem sudího. Očekávání Brazilců se ale začala hroutit po prvních sto sekundách zápasu a tuhnoucí rysy jejich tváří dávaly tušit, že ani domácí už ve vítězství nevěří. Paradoxně pro turisty to bylo dobré znamení, protože podle zkušeností organizátorů právě prohraný zápas umožnil volný a bezpečný pohyb v centru Ria po celou sobotní noc. V případě opačného výsledku by si bezpečností tak jistí nebyli.
Dva základní nápoje, kromě kokosového osvěžení v podobě „ořech s brčkem“, tvořící podstatu fotbalového dění. Jde o domácí pivo značky Brahma a především míchaný drink Caipirinha, kombinaci jihoamerického rumu Cachaca, limety, třtinového cukru, ledu a vody. Vzdáleně připomíná známé Mojito, ale chutná samozřejmě jinak. Za zmínku stojí především to, že výrobce piva dokázal reagovat na průběžné výsledky mistrovství, a tak ti, kteří měli to štěstí vidět finále přímo ze stadionu v Maracaná, dostali k dispozici kelímky dedikované speciálně tomuto zápasu. Velmi originální suvenýr.
Nedělní dopoledne připomínalo policejní a vojenské manévry. Desetitisíce fotbalových nadšenců proplouvaly kolem všudypřítomných bezpečnostních složek a vstup na stadion podléhal decentní, ale velmi pečlivé kontrole. Organizátoři zvládli masy Argentinců, Němců, Brazilců, vlastně i návštěvníků z celého světa brilantně a tisíce stevardů na stadionu zabezpečovaly základní pravidla pro hladký průběh zápasu. Uzavírací ceremoniál umocnila účast Carlose Santany, Shakiry a Alexandre Pirese, kteří v obklopení tanečníků v nádherných kostýmech rozproudili krev zúčastněných fanoušků. Společná píseň Dare pod změněným názvem La La La byla skutečným zážitkem.
Nelze zcela popsat vztah jihoamerických fandů k fotbalu. Vášeň a dojetí dosahovaly své maximální úrovně a ani kamery z Maracaná nedokázaly zaznamenat individuálně prožité pocity štěstí a smutku. Příznivci německého mužstva, včetně domácích Brazilců, soupeřili s desítkami tisíc argentinských nadšenců o výraznější podporu svého týmu. A zatímco zápas po celou dobu standardního času neurčil vítěze, v oválu stadionu opakovaně dominovaly zpěvy jedné či druhé strany. Decibelový výkon 74 738 lidí snad ani nešlo změřit. Ale vyhrát mohl jen jeden a zhroucené naděje Argentinců vyvolávaly dojetí i u fanoušků vítěze. Společným prožitkem byl naplněný celý stadion a když se nad vítězi objevily první petardy finálového ohňostroje, celý stadion v Maracaná sdílel euforii nad právě dohraným zápasem.
Continental Barum s.r.o. měl jako zástupce výrobce pneumatik Continental AG v ČR a SR možnost zpřístupnit čtyřem fanouškům z Česka a Slovenska návštěvu finálového zápasu mezi Německem a Argentinou. Zážitky celé skupiny shrnuli Štěpánka Hejlová z Prahy a Lukáš Kendra z Bratislavy: „Obrovské díky Continentalu za jeden z nejlepších zážitkových výletů! Výborný servis ze strany organizátorů na každém kroku zajistil dokonale bezstarostné vychutnání hlavní události finálového fotbalového zápasu. Nic nebylo ponecháno náhodě,“ popisuje Štěpánka Hejlová. Lukáš Kendra dodává: „Futbalový karneval, ktorý pripravila Brazília pre fanúšikov bolo vidieť a hlavne cítiť na každom rohu. Bolo mi trochu ľúto, že v sobotu Brazílčania už v prvom polčase dostali góly od Holandska. Atmosféra vo fanzóne na Copacabane by vyzerala inak. Finále majstrovstiev sveta v Brazílii na Maracane určite nič tak skoro neprekoná. Atmosféra, fanúšikova i zápas boli skvelé. Navyše ako bonus sme vďaka Continetal tímu v posledný deň stihli aj všetky i
konické pamiatky Ria, ktoré by nemal vynechať žiaden turista.“
Fotoalbum Lukáše Kendry dostupné na jeho facebookovém profilu na adrese https://www.facebook.com/lukas.kendra/media_set?set=a.793372347373864.1073741863.100001033177356&type=1&l=e31279072f atmosféru Brazílie ve víru fotbalového nadšení i krásy její přírody a památek zachycují více než výmluvně.
Přeplněné Rio de Janeiro potvrdilo záměr sponzorů oslovit desetitisíce přímých účastníků i miliony diváků u televizních obrazovek. Continental AG dlouhodobě věnuje pozornost fotbalovému dění s cílem přiblížit fanouškům umění světových hráčů v týmech předních fotbalových velmocí. Osobní zkušenost návštěvníků finále MS ve fotbale potvrzuje fakt, že navzdory preferencím fanoušků, ať coby jednotlivců či v mnohatisícových skupinách, dává poslední fotbalové mistrovství naději v další úžasné zážitky zprostředkované jak televizními komentátory, tak založené na prožitcích jeho přímých účastníků. Na další přísun fotbalových emocí se můžeme těšit v roce 2016 ve Francii.
-redakce-
You must be logged in to post a comment Login